تلفن تماس

راهنمایی در خرید کرکره برقی اتوماتیک

محاسبه قیمت انواع کرکره برقی 



برای محاسبه قیمت کرکره و ثبت سفارش لطفا با شماره های سایت تماس بگیرید
 



اخرین به روز رسانی دوشنبه 2 مهر 1397
 
 

راهنمایی و نکات مهم درخرید کرکره برقی اتوماتیک


تا چند سال پیش شما در خیابان های هر شهری از ایران که قدم میزدید  شاهد کرکره های دستی بودید. کسبه ی سحر خیزی که صبح ها  با زحمت فراوانی کرکره ی دستی مغازه ی خود را بالا می دادند و عصر ها آن را پایین می آوردند. یا نقاش هایی را می دیدی که در حال رنگ زدن کرکره های سنتی هستند.  با گذشت زمان کرکره های دستی به دلیل جنس آهنی آن ها در برابر باد و باران ظاهر زیبای خود را از دست می دادند و نیاز به رنگ آمیزی دوباره داشتند. گاهی زنگ می زدند و صاحبان خود را به زحمت می انداختند. کرکره های سنتی پس از چند سال خدمت به کاسبان و بازاریان آرام آرام جای خود را حفاظ های آکاردئونی می دادند.

حفاظ های آکاردئونی ایده ی خوبی بود. اما مراحل ساخت بسیار دشواری داشت. رنگ آمیزی آن سخت بود و به همین دلایل دارای قیمت بالایی بود. این روز ها کمتر چشمتان به کرکره های سنتی می خورد. درب هایی با رنگ آمیزی مختلف، درب هایی سبک، اتوماتیک با کاربری مناسب و آسان برای هر سنی. این کرکره های برقی اتوماتیک عمدتا از جنس آلومینیوم ساخته شده اند و توانسته اند توجه همه ی افراد را به خود جلب کنند.


از کرکره برقی  برای مغازه و یا پارکینگ استفاده می شود،مخصوصا پارکینگ هایی که می خواهند از فضای پشت درب هم برای پارک کردن خودرو استفاده کنند.اولین راهنمایی و نکته ای که در خرید کرکره  اتوماتیک باید به ان توجه کرد مرغوب بودن تیغه ها می باشد که باید دقت شود تا از تیغه هایی که از ضایعات الومینیوم ساخته شده اند استفاده نشود زیرا باعث پارگی تیغه ها در مفصل و سروصدای زیاد هنگام عملکرد می شود.پس اگر کسی پیشنهاد قیمت کرکره برقی پایین تری به شما داد بدانید که ممکن است تیغه ها مرغوب نبوده ویا سبک باشند که سبک بودن هم باعث فرورفتگی در اثر ضربه می شود.



تیغه کرکره برقی اتوماتیک
 


تيغه هاي عرض 60  ميليمتر براي درب های کرکره برقی کوچک تا مساحت 5 متر ، تيغه هاي 80 براي مساحت 20 متر و تيغه هاي 100 براي کرکره هاي بزرگ تا مساحت 40 متر مناسب هستند.
همچنین در مورد پارکینگ بهتر است از تیغه های غضروف دار استفاده شود تا صدای کمتری هنگام حرکت داشته باشد.
تیغه غضروف دار در بین مفصلهای خود دارای لاستیکهایی هستند که جلوی ایجاد صدا را میگیرند.

مورد دیگری که باید به ان توجه کرد انتخاب موتور مناسب برای کرکره برقی ریموتی می باشد.موتورهای توبولار و ساید از متداول ترین موتورهای کرکره برقی می باشند.

ضخامت گوشت تیغه:

اگر تیغه کرکره برقی گوشت کافی نداشته باشند در هنگام اکسترود کردن ( به یکدیگر متصل کردن) خوب جا نرفته و پس از مدتی کرکره، کش می آید و تنها با یک ضربه به وسط کرکره، تیغه کرکره برقی از هم جدا می شوند.

داشتن پل در وسط تیغه:

وجود پل باعث می شود که اولاً صدا داخل تیغه کرکره برقی نیافتد و همچنین قدرت تیغه کرکره برقی در برابر ضربات ، بیشتر شود. تیغه در مدل های بدون پل، تک پل و دو پل موجودند.

تیغه تک جداره و دو جداره:

مسلماً اگر می خواهید کارتان کامل تر بوده و طول عمر بیشتری داشته باشد از تیغه دو جداره استفاده کنید.  در غیر این صورت می توانید از تیغه کرکره برقیی تک جداره استفاده کنید.


موتور کرکره برقی توبولار(مزایا و معایب):


این سیستم از یک موتور استوانه ای شکل با طول حدود 50 cm استفاده می کند که از یک طر ف شفت ، داخل شده و به وسیله پیچ به آن محکم و ثابت می شود. چرخش بخش متحرک موتور شفت را به گردش در می آورد و باعث جمع شدن تیغه ها به دور شفت یا باز شدن آنها می شود . با توجه به محدودیت فضای موتور ، این نوع کرکره برای درب های با مساحت کوچک یا متوسط استفاده می شود.
 موتور های تیوبلار بدون شک پر استفاده ترین نوع موتور در کرکره برقی ها می باشد و دارای محبوبیت زیادی بین نصابان کرکره است. علت نام گذاری آن به این نام ، شکل لوله ای آن است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع موتور کرکره برقی ، نصب آسان است که می توان با توجه به وزن تیغه کرکره برقی ، موتور مناسب را استفاده کرد. این موتور ها در وزن های ۳۰، ، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۲۳۰ و ۳۰۰ کیلوگرم موجود است.که پیشنهاد می شود در مواردی خاص به توصیه فروشنده چنانچه ابعاد و وزن کرکره برقی به حدی باشد که موتور ۳۰۰ نیوتن قابل استفاده باشد از موتور ساید ۳۰۰ بهره گیریم. باید توجه داشت که تاج و آداپتور در موتور های مختلف با هم متفاوت است با استفاده از یک شافت گرد یا هشت ضلعی (بسته به تاج آداپتور و موتور) به راحتی قابل نصب می باشد.


برای ابعاد تا حدود 13 متر مربع از موتور توبولار استفاده می شود که شامل توبولار 140،120،100،80،60،30 نیوتن می باشند.هر چه موتور قوی تر باشد سرعت ان هم مقداری کمتر  می شود

کاربرد این نوع موتورها برای تمامی انواع کرکره است.موتور های تیوبلار بدون شک پر استفاده ترین نوع موتور در کرکره برقی ها می باشد  و دارای محبوبیت زیادی بین نصابان کرکره است. علت نام گذاری آن به این نام ، شکل لوله ای آن است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع موتور کرکره ، نصب آسان است که می توان با توجه به وزن تیغه کرکره، موتور مناسب را استفاده کرد.  باید توجه داشت که تاج و آداپتور در موتور های مختلف با هم متفاوت است با استفاده از یک شافت گرد یا هشت ضلعی (بسته به تاج آداپتور و موتور) به راحتی قابل نصب می باشد. این موتورهای کرکره دارای وزن کمی است و به آسانی قابل حمل است. این نوع موتور کرکره در وزن های مختلف در بازار موجود است و با توجه به شافت باید موتور مربوطه را انتخاب کرد. برای مثال موتور های 230 و 300 نیوتن اغلب  دارای  تاج  و آداپتور سایز 11 گرد و موتور های سبک تا وزن 140 دارای تاج و آداپتور 8 گرد یا 7 هشت ضلعی است.


معایب موتور کرکره برقی توبولار

در این نوع از موتور کرکره برقی نمی توان از برق اضطراری(باطری بکاپ) استفاده کرد چرا که امکان اتصال UPS را ندارد و از سیستم
خلاص کن دستی در مواقع قطعی برق استفاده می کند .
محدودیت در وزنی که می تواند تحمل کند و تردد پایین یکی از عیوب اصلی این موتور است .
در صورت آسیب دیدن موتور باید کل کرکره برقی پایین کشیده شود تا بتوان به موتور دسترسی پیدا کرد .
در صورت آسیب دیدن گیریبکس امکان جلوگیری از سقوط وجود ندارد .


موتور توبولار کرکره برقی
 موتور توبولار



کرکره برقی توبولار


 

موتور کرکره برقی ساید AC و DC


کرکره اتوماتیک با موتور ساید ، به دلیل قرار گرفتن موتور بیرون از لوله و عدم وجود محدودیت فضا برای موتور ، دارای موتورهایی قوی تر هستند که انها را برای درب های بزرگ و صنعتی و یا درب های با تردد زیاد تبدیل به یک گزینه ایده ال می کنند .

کابرد این نوع موتور کرکره اغلب برای فروشگاهها و پارکینگهای پرتردد و کارخانجات می باشد از معایب این نوع موتور فضای زیادی که موتور اشغال میکند که طول پلیت این موتور حدود 60 سانتی متر می باشد که بر خلاف موتور های تیوبلار که طول پلیت از 30 سانتی متر تجاوز نمیکند میتوان یکی از معایب جهت استفاده در فروشگاههای کوچک وپارکینگهای کوچک بشمرد اما این نوع موتور کرکره برقی دارای محاسن بسیار زیادی می باشد که قدرت بالا بیصدا بودن موتور خصوصأ مدل 24 ولت آن که دارای باطری بک آپ می باشد که در زمان قطع برق می توان کرکره را متناسب با وزن آن تا چندین مرتبه بالاوپائین آورد از دیگر محسنات این نوع موتور خارج بودن موتور از داخل شافت است که در زمان خرابی موتور نیاز به پائین آوردن تیغه و مسدود نمودن محل نصب کرکره نمیباشد و موتور با فعال کردن (پاراشوت به اشتباه ) اهرم ایمنی موتور میتوان موتور را تعویض و یا تعمیر کرد

یکی دیگر از مزایایی که می توان برای موتور کرکره برقی ساید بر شمرد سیستمی است دستی که در هنگام قطع برق برای بالا و پایین آوردن مورد استفاده قرار می گیرد . برای بالا بردن کرکره برقی ( در زمان قطع برق ) به صورت یک جرثقیل که زنجیری است کار می کند . برای پایین آوردن هم از روش خلاص کن که هیچ آسیبی را به مکانیزم تعریف شده کرکره برقی وارد نمی کند استفاده می شود  . در مدل های دیگر معمولا از خلاص کن های سیمی استفاده می شود که می تواند به موتور و تیغه های کرکره برقی آسیب جدی وارد کند و هزینه سنگین و در برخی موارد غیر قابل جبرانی را برای مالک کرکره برقی به بار آورد .


برای ابعاد بالا تر از 13 متر مربع باید از موتور ساید استفاده کنید.همچنین اگر مقدار تردد بالا باشد موتور ساید مناسب تر از توبولار است.موتور های ساید در انواع 100،800،600،500،300 هستند

و در دو نوع ساید AC 200 و DC 24 می باشند.ساید DC دارای باتری بکاپ یا همان یو پی اس است که در مواقع قطع برق بسیار کار راه انداز است.هرچه موتور ساید قوی تر باشد سرعت ان هم پایین تر است.بنابر این اگر نیاز نیست از موتور قویتر استفاده نکنید.قیمت موتور کرکره ساید و توبولار هم متفاوت است.
کابرد این نوع موتور کرکره اغلب برای فروشگاهها و پارکینگهای پرتردد و کارخانجات می باشد از معایب این نوع موتور فضای زیادی که موتور اشغال میکند که طول پلیت این موتور حدود 60 سانتی متر می باشد که بر خلاف موتور های تیوبلار که طول پلیت از 30 سانتی متر تجاوز نمیکند میتوان یکی از معایب جهت استفاده در فروشگاههای کوچک وپارکینگهای کوچک بشمرد اما این نوع موتور کرکره برقی دارای محاسن بسیار زیادی می باشد که قدرت بالا بیصدا بودن موتور خصوصأ مدل 24 ولت آن که دارای باطری بک آپ می باشد که در زمان قطع برق می توان کرکره را متناسب با وزن آن تا چندین مرتبه بالاوپائین آورد.

یکی دیگر از مزایایی که می توان برای موتور کرکره برقی ساید بر شمرد سیستمی است دستی که در هنگام قطع برق برای بالا و پایین آوردن مورد استفاده قرار می گیرد . برای بالا بردن کرکره برقی ( در زمان قطع برق ) به صورت یک جرثقیل که زنجیری است کار می کند . برای پایین آوردن هم از روش خلاص کن که هیچ آسیبی را به مکانیزم تعریف شده کرکره برقی وارد نمی کند استفاده می شود  . در مدل های دیگر معمولا از خلاص کن های سیمی استفاده می شود که می تواند به موتور و تیغه های کرکره برقی آسیب جدی وارد کند و هزینه سنگین و در برخی موارد غیر قابل جبرانی را برای مالک کرکره برقی به بار آورد .



 
موتور ساید

 موتور ساید


کرکره برقی ساید


 
خلاصه تفاوت موتور توبولار و ساید کرکره برقی:

موتور ساید کرکره برقی

    • خلاص کن دستی دارد(زنجیری)
    • بعضی مدل ها UPS دارند
    • حداکثر وزن کرکره ۱۵۰۰KG
    • قیمت گرانتر از موتور تیوبلار
    • میزان تردد بالای کرکره برقی
    • نصب خارج رول و اشغال فضا
    • تعمیرات و تعویض سریع موتور

موتور توبلار کرکره برقی

    • خلاص کن دستی دارد(اچار)
    • بعضی مدل ها UPS دارند
   • نصب داخل رول و ظاهر زیبــا
   • تعمیرات و تعویض زمانبر موتور

    • حداکثر وزن کرکره ۳۰۰KG
    • قیمت ارزانتر از موتور ساید
    • میزان تردد محدود کرکره برقی
   



انتخاب موتور مناسب کرکره برقی اتوماتیک


شما می توانید با دادن ابعاد از این لینک که  نرم افزاری برای انتخاب موتور مناسب کرکره برقی اتوماتیک  توبولار و ساید به همراه قدرت ان بر حسب نیوتن استفاده کنید تا

شما را در خرید کرکره برقی اتوماتیک راهنمایی کند.
نصب دقیق کرکره برقی نیز برای طول عمر و بی صدا بودن کرکره بسیار مهم است.بنابر این از نصاب های حرفه ای استفاده کنید.



دلیل صدای ناهنجار کرکره برقی چیست؟


صدای ناهنجار تیغه های کرکره برقی از موضوعاتی است که هر نصابی با آن مواجه می شود و این موضوع می تواند نارضایتی مشتری را در پی داشته باشد نباید فراموش کرد فردی که درب اتوماتیک سفارش می دهد قطعا برای آسایش خود عمل کرده است بنابراین هرکسی انتظار دارد یک درب اتوماتیک رول آپ بی صدا داشته باشد.

بعضی همکاران با ایجاد صدا در تیغه تمام مشکلات را از تیغه می دانند حال آنکه عوامل موثری در ایجاد صدا در تیغه موثرند.مقصر شناختن فقط تیغه بسان کسی است که مشکل فریاد زدن یک بیمار را از از درد از  حلق  و دهان او بداند.البته همکاران تقصیری ندارند چون با ایجاد هر یک از عوامل زیر در سیستم درب اتوماتیک رول آپ صدا از تیغه ایجاد خواهد شد.

تبدیل شفت در واقع یک قطعه از جنس ای بی اس ABS یا پلی ارتالون است که برای افزایش قطر شفت یا درام در رول کردن کرکره برقی مورد استفاده قرار می گیرد .
افزایش قطر شفت یا درام در نصب کرکره های اتوماتیک برقی باعث کاهش سر و صدای ناشی از رول شدن تیغه کرکره های برقی می گردد .
در واقع هر چه قطر شفت بیشتر شود سر و صدای تولید شده کرکره برقی کمتر می گردد , این موضوع باعث استفاده از تبدیل شفت می شود که با استفاده از آن به راحتی می توان قطر شفت ۸ سانتی متری را به ۱۱ سانتی متری و یا قطر شفت ۱۱ سانتی متری را به ۱۵ سانتی متری تغییر داد .

از دلایل دیگر ایجاد صدای ناهنجار در هنگام بالا و پایین شدن کرکره برقی می توان به هم وزن نبودن تیغه های کرکره برقی اشاره کرد. اگر تیغه های کرکره برقی وزنی برابر نداشته باشند و به اصطلاح سبک و سنگین باشند نیز می تواند منجر به صدای بد کرکره برقی شود. معمولا تیغه هایی که در فرآیند تولید آن ها از بلیت (شمش) کوره های دستی استفاده شده است. به دلیل نا خالصی دارای وزن ها و کیفیت های متفاوت می شوند.


در زمان مونتاژ کردن تیغه ها دقت لازم را داشته باشید تا تیغه ها بصورت کاملا افقی وارد همدیگر بشوند. در صورت داشتن فشار و یا کجی در هنگام مونتاژ مطمئنا تیغه ها از همان لحظه اول به سر و صدا می افتد.تیغه با وزن پایین و نداشتن ایج بالا در تغییرات فصل دچار انقباض و انبساط شده و باعث سر و صدا می شود.
در زمان نصب، فاصله بین لوله تا ریل می بایست با استاندارهای نصب کرکره برقی تناسب داشته باشد. بدین معنی که اگر لوله زیاد به ریل نزدیک یا خیلی از ریل دور باشد باعث کشیدگی یا تماس زیاد تیغه ها شده و در نتیجه باعث سر و صدای تیغه می گردد.


از دیگر مواردی که صدای ناهنجار کرکره برقی را ایجاد می کند. استاندارد نبودن قالب در فرآیند تولید و در نتیجه عدم هماهنگی لازم در قلاب های کرکره برقی می باشد. اگر نر و مادگی قلاب کرکره برقی نتوانند به صورت مناسبی داخل هم بازی کنند صدای ناهنجاری ایجاد می شود.
صفحه پلیت ها و در نتیجه لوله می بایست تراز نصب شود تا تیغه های کرکره برقی هم بصورت کاملا تراز در مسیر ریل حرکت کند. در صورت اشتباه کردن این مقوله کرکره پس از مدت زمان 2 الی 3 ماه به سر و صدا می افتد.






تیغه ها با جنس پلی کربنات شفاف کرکره برقی



تیغه شفاف پلی کربنات کرکرخ برقی



پلی کربنات نوعی از پلیمر های ترموپلاستیک به شمار می آید.پلی مرهای ترموپلاستیک پلیمرهایی هستند که با حرارت دیدن ساختار آنها متلاشی نمی شود و در عوض شکل پذیر شده و میتوانند در قالبسازی حرارتی شکل پذیر شوند و در صنایع مختلف استفاده شوند.پلی کربنات سخت ترین ماده ی شفافی است که می تواند جای شیشه را بگیرد و مقاومت در برابر ضربه آن ۲۵۰ برابر بیشتر از شیشه است
تیغه کرکره برقی پلی کربنات میتواند ۳۰ الی ۶۰ درصد نور را از خود عبور دهند و ضد UV طراحی شوند.پلی کربنات ها در ابعاد مختلفل تولید می شوند و دارای رنگ های اصلی برنز،آبی،شیری،زرد،قرمز و سبز می باشند.از معایب تیغه کرکره برقی پلی کربنات می توان به گران بودن ،خش پذیری،و افزایش دمای بخش زیرین آن در فصل گرما اشاره کرد هر چند تیغه ها آتش گیر نیستند اما هنگام سوختن دود زیادی تولید می کنند.


خواص منحصر به فردی همچون ضدحریق بودن، قابلیت دید داخل فروشگاه در زمانی که کرکره پایین می باشد، استحکام کششی بالا به علاوه زیبایی و پرستیژ خاصی که پس از نصب کرکره برقی شیشه ای به مکان مورد نظر می دهد جملگی پتانسیل بالای این نوع تیغه را برای ایجاد بازار جدید و پاسخ به نیاز مجموعه ای دیگر از مشتریان را یادآوری می نماید.
طبق آزمایشات مزیت تیغه های فوق کرکره شیشه ای با تیغه های آلومینیومی به شرح زیر می باشد:
کرکره شفاف دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و از آلومینیوم مقاوم تر است.
کرکره برقی شفاف قابلیت اضافه کردن خطوط رنگی مطابق با طراحی محل نصب را دارد .


تفاوت کرکره برقی شفاف زواری و لوله ای

هر 2 نوع این تیغه های شفاف در طرح های مختلف تولید می شوند که تفاوت اصلی در ضخامت، طول و عرض قطعه پلی کربن و قطر لوله یا زوار است. هرچقدر ضخامت قطعه پلی کربن بیشتر باشد در نتیجه استحکام بالاتر و البته قیمت آن گرانتر می باشد. معمولاً تیغه های پلی کربن درجه 1 ضخامتی 3 الی 6 میلیمتر دارند و وزن هر مترمربع آنها حدود 9 الی 11 کیلوگرم می باشد. تیغه های پلی کربنات کرکره های شفاف بصورت استاندارد در رنگهای شفاف شیشه ای، برنز (عسلی)، دودی رنگ و شیری مات موجود است، البته برای پروژه های بزرگ با تعداد کرکره برقی زیاد می توان به صورت سفارشی به رنگهای دیگر نیز تولید نمود. کرکره برقی شفاف نانو پلی کربنات را می توان جهت کرکره برقی با حداکثر ابعاد 6x6 نصب نمود و این کرکره های برقی کارکرد بسیار آرام و بی صدایی دارند.


تیغه کرکره برقی فوم دار :


تیغه فوم دار کرکره برقی


تیغه کرکره فوم دار همان تیغه کرکره معمولی میباشد فقط با این فرق که داخل تیغه از مواد خمیر پلی اروتان پر شده و توسط دستگاه این خمیر به صورت فوم در آمده که وجود این فوم در داخل تیغه باعث کم شدن صدای باز و بسته شدن کرکره میباشد.وجود فوم باعث بالا رفتن عدم ضربه پذیری تیغه میشود.


تیغه کرکره برقی غضروف دار


این نوع تیغه کرکره مشابه تیغه کرکره آلومینیوم اکسترود است با این تفاوت که مابین دو تیغه ، یک قطعه واصل ( غضروف آلومینیوم با مقطع S ) قرار می گیرد و علاوه بر زیبایی باعث حرکت نرم کرکره برقی و در نتیجه کاهش صدا می شود . لازم بذکر است برترین نوع تیغه کرکره غضروفی برای کرکره برقی های سایز کوچک و متوسط تیغه غضروفی سایز 90 ( 70 تیغه + 20 غضروف ) می باشد . تیغه های کرکره برقی غضروف دار درجه یک معمولاً به ازای هر متر مربع 10 الی 11 کیلوگره وزن دارند و بدلیل وزن بالا توصیه می شود که این تیغه ها بهمراه موتور ساید استفاده شوند .
 


تیغه غضروف دار کرکره برقی

 
کرکره برقی آلومینیوم حتی اگر از بیلت 6063 ساخته شده باشد، ممکن در دور اول چرخش که حجم تیغه دور شفت کم است صدای اندکی تولید نماید. در صورتی که بخواهیم تیغه کرکره کاملاً بی صدا عمل کند باید دوران و چرخش آن را آسانتر نماییم و این کار با افزودن یک تیغه کوچک (غضروف) به کرکره برقی امکان پذیر خواهد بود. این غضروف معمولاً سایز 10، 15، 22 و یا 30 می باشد و کاربری اصلی تیغه غضروف دار کرکره برقی، درب کرکره ای پارکینگ می باشد که عملکرد بی صدای کرکره برقی آن بسیار مهم است.

تیغه کرکره برقی غضروف دار یا کرکره برقی میکس یا کرکره برقی لوکس از بهترین بیلت های آلومینیومی ساخته شده است و بدلیل چرخش نرم و اسان آن در بالای رول و وزن و ضخامت بالای آن به هیچ وجه سروصدا ایجاد نمی کند و عمر مفید آن نیز بیشتر می باشد و همچنین ظاهری زیبا و مدرن با دامنه رنگ گسترده مطابق سلیقه ی مشتریان ارائه می شود.



تیغه های پانچ شده

از پانچ شدن تیغه های آلومینیومی تک جداره این نوع تیغه کرکره برقی ساخته می شود و تیغه های پانج معمولاً بصورت ترکیبی با تیغه های نرمال آلومینیوم جهت زیبایی و همچنین نفوذ نور به داخل محیط نصب از جمله پارکینگ ساختمانهای جنوبی و فروشگاه ها استفاده می شود .لازم بذکر است با توجه به اینکه این تیغه کرکره برقی ها از نوع تک جداره می باشند و از نظر مکانیکی مقاومت پایین تری نسبت به سایر کرکره برقی ها دارند استفاده از آن بصورت یک کرکره برقی کامل توصیه نمی گردد و حداکثر تا 6 عدد تیغه پانچ توصیه میشود. بهتر است جهت جلوگیری از نفوذ صدا و گرد وغبار از درون سوراخ های کرکره برقی پانج شده این سوراخ ها با تلق شفاف ( پلی کربن ) پوشانده شوند .


تیغه پانچ شده کرکره برقی

 

برد کنترل کرکره برقی ساید فول کانال

 
برد کنترل کرکره برقی
 
قابلیت اتصال مستقیم همه موتورهای ساید AC دارای رله آزاد (NO و COM) جهت اتصال لامپ (لامپ پارکینگ) قابلیت عملکرد دستی قابلیت نصب فتوسل جهت تشخیص مانع و افزایش ایمنی قابلیت تغیر جهت حرکت موتور بدون نیاز به تغیر سیم‌ بندی دارای مدار فلاشر و امکان تشخیص بالا یا پایین آمدن کرکره با عملکرد فلاشر



سیستم خلاص کن موتور کرکره برقی توبولار و ساید


 
خلاص کن موتور کرکره برقی
 

خلاص کن موتور توبلار کرکره برقی به صورت یک قلاب است که می توانیم با چرخاندن آن به سمت راست و چپ کرکره برقی را بالا و پایین نماییم. همچنین می توانیم با قرار دادن یک هندل در این قلاب به صورت آسانتر کرکره برقی را بصورت دستی بالا و پایین نماییم. البته حتی بدون هندل نیز چرخاندن این قلاب چندان دشوار نیست و به آسانی می توان با نیروی یک دست آنرا حرکت داد. بعضی از موتور های توبلار فاقد خلاص کننده دستی می باشند ولی تقریباً تمام برندهای موجود در بازار کشورمان دارای خلاص کننده دستی می باشند.

سیستم خلاص کن موتور ساید


 

زنجیر خلاص کن موتور کرکره برقی

 

همانطور که در عکس فوق میبینید یک زنجیر به انتهای موتور ساید متصل شده است که در واقع همان خلاص کن آن است. اگر این زنجیر را در جهت ساعتگرد بچرخانیم کرکره شروع به بالا رفتن می کند و اگر در جهت پاد ساعتگرد بچرخانیم کرکره شروع به پایین آمدن می کند. البته گاهی این جهت معکوس می باشد و مثلاً ساعت گرد بچرخانیم کرکره پایین می آید.
علاوه بر زنجیر خلاص کن شرح داده شده ، در انتهای موتور یک ضامن قرار دارد که با آزاد سازی آن می توانیم کرکره را به صورت دستی سریعاً بالا و پایین نماییم. البته کار با این ضامن برای عموم چندان آسان نیست و اگر از همان زنجیر استفاده نماییم راحت تر است.


لوازم جانتی کرکره برقی


    پایه ستاره ای شکل
    موئی داخل ریل
    آداپتور ابتدا و انتهای موتور
    لاستیک انتهای تیغه
    کاور بالای کرکره
    کیس تیغه ها
    فلاشرها
    نوار مویی
    چشمی ها
    اندکپ
    بردها
    ریموت و رسیورها




قوطی : برای نصب ریل ها در دو طرف چهارچوب کرکره برقی از قوطی های 40*40 ، 80*40 و 100*40 با توجه به ابعاد کار استفاده می شود این قوطی ها می بایست با استفاده از شاقول یا تراز کاملا دقیق نصب شوند.

شفت یا لوله وسطی : شفت ها قسمتی از کرکره هستند که تیغه ها دور آنها رول می شوند و در سایز های مختلف بکار می روند، جنس شفت ها از فولاد بوده و سایز شفت ها در موتورهای توبلار شمار 8 و در موتور های ساید شماره 11 می باشد.

ریل ها : ریل ها قسمتی از کرکره هستند که تیغه ها درون آنها قرار گرفته و به بالا و پایین هدایت می شوند انواع ریل ها عبارتند از ریل های معمولی و ریل های پشت قوطی دار، داخل ریل ها معمولا مویی یا لاستیک هایی قرار دارد که باعث عدم سایش تیغه ها به مرور زمان و جلوگیری از ایجاد صدا می شود. ریل ها در آلیاژ­های آهن و آلمینیوم ساخته می شوند که ریل های آهنی برای تیغه های گالوانیزه و ریل های آلمینیوم برای تیغه های آلمینیوم و پلی کربنات استفاده می شوند.

اندکپ و یاتاقان : اندکپ نوعی نگهدارنده دوار می باشد که با اتصال به یاتاقان (بلبرینگ) به صفحه متصل شده و شفت را حول محور گردش موتور به حرکت درمی آورد اندکپ ها در سایزهای مختلف ساخته می شوند بطور مثال اندکپ در اکثر موتور های توبلار داخل لوله یا شفت شماره 8 جا می خورد و در موتور های ساید اندکپ ها سایز بزرگتری دارند و داخل لوله های 11 قرار می گیرند.

صفحه پلیت : صفحه های فلزی هستند که بر روی قوطی ها نصب می شوند و موتور و تمامی متعلقات کرکره برقی بر روی صفحه پلیت ها سوار می شود همچنین صفحه پلیت ها در موتور های توبلار به شکل ساده با دو شیار برای اتصال اندکپ و موتور ساخته می شوند و در موتوهای ساید بر روی صفحه پلیت موتور زنجیر و چرخدنده قرار می گیرد که وظیفه انتقال نیرو از موتور به شفت را بر عهده دارند.


جاقفلی : برای بالا بردن امنیت کرکره برقی بر روی تیغه انتهایی جاقفلی ها نصب می شوند.

ریسیور : ریسیور یا مرکز کنترل مغز اصلی کرکره برقی می باشد با استفاده از ریسیور می توان تمامی فرمان های ارسالی به موتور را با استفاده ازریموت کنترل، که بر روی ریسیور ها تعریف می شود کنترل کرد.
 





موتور درب  سکشنال زیر سقفی